اعتصاب غذای اعضای اپوزیسیون چپ در روسیه!

زمان تقریبی مطالعه متن < 1 دقیقه کمتر

برگی از تاریخ

اعتصاب غذای اعضای اپوزیسیون چپ در روسیه!

گزارشی از لئون سِدوف، فرزند تروتسکی، با نا مستعار ن. مارکین

برگردان: آرام نوبخت

توضیح سردبیر: در این‌جا شرح مختصری از تمهیدات وحشیانۀ بورکرات‌های استالین و گ.پ.او علیه اپوزیسیون چپ در منطقۀ ورچنه اورالسک، محل نگه‌داری ۱۳۰ بلشویک لنینیست به‌دست می‌دهیم. این رفتار وحشیانه با بهترین انقلابیون و کمونیست‌ها، نسبت به هزاران هوادار اپوزیسیون چپ که در سراسر اتحاد شوروی زندانی و تبعید هستند روا داشته می‌شود.

مفقود شدن کریستین راکوفسکی از بارنائول و عدم اطلاع هچ‌کس (به استثنای استالین و زندانبان‌هایش) از مکان فعلی او تا حال حاضر، خشم انقلابیون سراسر جهان را برانگیخته‌است. هیچ اطلاعی از زنده یا مرده بودن او در دست نیست. همین وضعیت عیناً در مورد بلشویک‌های جوان و پیری که مورد آزار و پیگرد بورکراسی استالین قرار می‌گیرند صدق می‌کند.

ما خواهان توقف آزار و پیگرد اپوزیسیون چپ هستیم. کارگران مبارز باید بر اطلاع از مکان کریستین راکوفسکی پافشاری کنند. نباید اجازه داد که اقدامات وحشیانۀ استالین و نوچه‌هایش، از زندان و حبس تا تبعید و قتل کمونیست‌های انقلابی، فراموش یا نادیده گرفته شوند. هرچند تاریخ خود محاکمه خواهد کرد.

***

مسکو- در اردوگاه ورچنه اورالسک، جایی که ۱۳۰ «تروتسکیست» نگه‎‌داری می‌شوند، سرکوب به قدری شدید بود که زندانیان با اعتصاب غذا واکنش نشان دادند. این اعتصاب غذا ۱۸ روز به طول انجامید، پس از این مدیر اردوگاه به تغذیۀ اجباری متوسل شد. نتیجۀ امر عبارت بود از مقاومت، استفادۀ وحشیانه از زور و تیراندازی؛ تا جایی که مطلع هستیم یک رفیق مجروح شده‌است. در مورد رفتار با زندانیان همین بس که سی رفیق دچار بیماری اسکوربوت {کمبود ویتامین ث} شده‌اند.

میلیتانت، ۱۴ نوامبر ۱۹۳۱

۵/۵ - (۱ امتیاز)

لينک کوتاه مطلب:

آرام نوبخت

از بنیان‌گذاران «گرایش بلشویک لنینیست‌های ایران» و ساکن انگلستان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + = 26